lørdag, november 05, 2011

We speak no amricano!

Idag var jeg som sagt til mit USA interview, og det gik rigtig godt. Blev interviewet af Lars, som faktisk er en rigtig flink mand! Havde lidt troet af det var en gammel kedelig mand, men det var han overhovedet ikke. En gut i starten af trediverne (måske) og universitetsstuderende i Århus;)

Interviewet tog omkring 40 minutter, og det gik stille og roligt. Selvom de siger, at den første halvdel er på dansk og den anden er på engelsk, passer det ikke helt! :) De første 10 minutter måske var på dansk og ellers var resten engelsk. Men fino fino. Det gjorde ikke mig noget ;D (rejser btw. med Interstudies!).

De danske spørgsmål er egentlig nemme nok. Hvorfor vil du gerne afsted, hvorfor valgte du Interstudies, har du nogle sygdomme, ryger/drikker du osv. Altså de der basis nogle:) Havde sagt til "hvorfor valgte du Interstudies?", at jeg kendte to, som var derover nu, og som var glade for det. Han spurgte så, om jeg havde snakket med dem, og jeg sagde ja, selvom jeg kun havde set billeder og lidt fra Facebook;) Han sagde så: "Det er vi da glade for at høre. Hvilken stat er de i?", og det havde jeg bare INGEN idé om, så sagde bare "Ehhh, the mountains?", og så grinte han:) Da jeg så kommer hjem, finder jeg ud af, at de er i Mississippi og Californien, haha. Ingen bjerge der!

De engelske spørgsmål (som Interstudies har lavet), er en smule svære da man jo skal svare på engelsk, men synes egentlig at det gik rimelig glat, selvom jeg hakkede et par gange. Men de spørgsmål som den amerikanske organisation havde valgt, er straks sværere! For det første er der rigtig mange ord, som jeg ikke kender betydningen af, og så er det også nogle spørgsmål, som man virkelig skal tænke over.Hvad nu hvis din kommende værtsfamilie tjener mindre, end det du er vant til?, Hvad vil du synes om, at komme til en familie med en anden hudfarve/race end dig selv?, Hvordan vil du have det med at blive slæbt i kirke hver weekend?, Vil det være et problem, hvis din værtsfamilie have en anden tro som f.eks. muslim eller jøde? Hvad er dine akademiske mål? osv. Dette var bare nogle af de mange spørgsmål:)
Efter interviewet sagde han så, er jeg var blevet godkendt, og at han ville sende nogle papir til mig, som b.la. skal udfyldes af mine forældre, klasselære, engelsklære, skoleinspektør, læge osv. Puhaa, så er det igang med papirarbejdet! Men håber at dette kan være en hjælp til kommende udvekslingsstudenter. I skal ikke være nervøse, da man bliver rigtig godt behandlet, og de svære spørgsmål bliver forklaret:) Good luck!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar